Accés al contingut Accés al menú de la secció
Flash 5 Home Institut QP
Inici  > Presentació de l’estudi ...
 
Divendres, 26 de maig de 2017

Presentació de l’estudi L’avaluació i acreditació de competències professionals. Referents i perspectives realitzat per Oriol Homs i publicat pel Departament d’Ensenyament

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, va presentar l’estudi en el marc de l’acte L’avaluació de competències professionals a Catalunya i el Marc Europeu, celebrat el dia 25 de maig a l’Escola del Treball.


L’estudi L’avaluació i acreditació de competències professionals. Referents i perspectives ha anat a càrrec d’Oriol Homs i l’ha publicat el Departament d’Ensenyament dins la col·lecció Monografies. El document recull de forma exhaustiva els antecedents i la regulació de la validació de les competències professionals i analitza diferents models a Europa; Alemanya, Dinamarca, Finlàndia, França, Portugal i el Regne Unit i a d’altres països com Austràlia i Estats Units. Un dels apartats rellevants és el balanç dels dotze anys d’experiència catalana amb unes 22.000 persones avaluades de les quals més de 16.000 han obtingut una certificació que els reconeix la competència professional. Les conclusions i recomanacions aporten elements de reflexió sobre l’organització, la finalitat del procediment i la seva evolució.

En l’acte també va participar Ernesto Villalba-Garcia, expert del Departament d’aprenentatges i ocupabilitat del CEDEFOP, organisme que dona suport als estats membres en el desenvolupament de polítiques d'educació i formació professionals i contribueix a la seva aplicació. Villalba-Garcia va presentar el document Directrius europees per la validació dels aprenentatges obtinguts per la formació no formal i informal (CEDEFOP, 2016) del que n’és co-redactor.

El director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial va fer èmfasi en la importància de la qualificació de la població activa per impulsar la millora del model productiu i en el rol de la validació dels aprenentatges derivats de l’experiència per estimular la formació i la qualificació professional.

 

Nota de premsa